picture

Saturday, February 3, 2007

Aku sebuah Laptop

Aku sebuah laptop yang baru dicipta. Aku dilahir dikilang Shah Alam. Aku berjenama asus. Beberapa minggu aku dihantar dikedai E-computer. Aku dikemas dengan elok.
Dikedai itu aku ada banyak kawan .Nilai aku agak mahal .Beberapa hari ada seorang lelaki bertanya''berapa harga laptop ini.''tanya lelaki itu. kata tuan kedai''harganya laptop ini ialah empat ribu lima ratus . Aku berasa berdebar-debar. Akhir Dia memilih aku.
Dia memberi laptop kepada anaknya. Anaknya bernama Alia. Alia menguna aku dengan baik dan kemas dengan elok. Alia bermainaku pada masa yang lapang. Aku berasa amat gembira kerana tuan aku menjaga dengan elok.
Dia melayari internet dan menaip mata pelajaran dan E-mail.Beberapa hari aku ada virus.Alia memberi ayahnya kerana koputernya ada virus.Ayahnya membuang vurus di dalam komputer itu. Setelah itu,baru aku boleh digunakan. Setelah dua tahun papan kekunci aku sudah rosak.Alia bercakap kepada ayahnya''ayah boleh beli komputer yang baru.''ayah alia berkata''mari kita beli yang baru.''
Setelah membeli yang baru, alia menguna komputer yang baru. alia menyimpan aku dengan elok. Itu riwayatku.

No comments:

Powered By Blogger